woensdag 26 september 2007

Uitstelgedrag

We hebben nog steeds niet geboekt. Dat is dus typisch iets voor ons; vol met plannen, maar tot het laatst wachten met de uitvoering! Dat 1 persoon (ik dus) daar last van heeft is tot daar aan toe, maar als het bij beiden in het karakter zit schiet het niet op. Zo moeten we al sinds 30 maart een inboedelverzekering afsluiten, een samenlevingscontract (of trouwen, maar dat wordt 'm niet) ondertekenen, het huis een beetje aankleden en nog veel meer.
Ik heb daar dus mijn 'hele' leven al last van. Uitstelgedrag. Op school deed ik nooit mijn huiswerk en met leren voor een examen begon ik, in tegenstelling tot klasgenoten, pas de avond voor het examen. Dit levert stress op en elke keer als ik met persoonlijke leerdoelen aan moet komen heb ik er al 1 klaar: een planning maken en me daar aan houden. Tot op heden nog niet gelukt, want..zonder planning kwam ik er ook wel!
Ik presteer gewoon beter onder stress, dat is mijn logische verklaring.

Maar nu terug naar onze vakantie. Nog precies 40 dagen en dan is het zover. De vaccinaties moet je toch echt uiterlijk vier weken voor vertrek in je lichaam hebben... We zijn er wel mee bezig hoor, internet afstruinen naar mooie aanbiedingen. Tot dat je het nieuws aanzet en hoort dat er een binnenlandse vlucht is gecrashed.. ook dat valt op te lossen: we gaan gewoon met de trein naar het zuiden! Op dit moment zijn er gevechten in Myanmar, maar daar waren we toch niet van plan om naar toe te gaan. Dus eigenlijk zou niets ons tegen moeten houden. Is er iemand die even voor ons wil gaan boeken?!?! Dan weet ik tenminste zeker dat we echt gaan! (het zal ons gerust lukken, zodra we zover zijn zal ik het direct hier plaatsen!)

Nog even een huis-update:

Ook met ons huis nemen we alle tijd van de wereld. Zo hebben we er ruim een maand over gedaan om de vensterbanken af te krijgen. Eerst de oude verwijderd, die zaten namelijk zo schuin dat je er niks op kon zetten zonder het daarna van de grond te moeten vegen. En toen mooie mdf-plankjes op maat (laten) maken. Die moesten eerst in de primer gezet worden en daarna afgelakt. Daar ben ik dus vorige week zondag mee begonnen. Om de plankjes te drogen had ik ze even tegen de muur laten leunen, uiteraard met kranten er achter, wat achteraf gezien niet zo'n briljant idee was: de volgende dag zaten er stukjes krant op de vensterbankjes. Wel erg apart natuurlijk. Vanaf dinsdag heb ik een paar dagen ziek op bed gelegen, dus heeft Bram het karwei afgemaakt en ze zijn uiteindelijk heel erg mooi geworden. Aankomend weekend ben ik vrij en gaan we alle winkels af op zoek naar 'gezelligheid': kaarsen, kandelaars(ren??), kussens en ander prullaria. Als dat gelukt is zal ik nieuwe foto's plaatsen van het eindresultaat.

1 opmerking:

Anoniem zei

En al prullaria gevonden?

Je zou een boek moeten schrijven... je weet het humoristisch te brengen ;)