
Wij hebben sinds oktober 2006 een hele fijne auto, een Fiat Punto. Hij rijdt als een trein, zowel in de stad als op de snelweg. Tot wij terug kwamen van vakantie..
Hij moest voor de APK en wij waren nog een dagje in Hengelo, dus meteen maar even doen. Goeie garage gevonden, want: gespecialiseerd in Fiat. Deze meneer kwam er direct al achter dat de carterbak (bak waarin olie wordt opgeslagen als ik het zo goed uitleg?!?!) lekte. Oei, da's niet zo best, dus vervangen maar. Beetje een domper zo na je goedkope vakantie, maar liever zo dan er op de snelweg achter komen!
Karretje rijdt weer zo goed als nieuw. Afgelopen donderdag had ik een late dienst. Ik rijd om 23:30 terug naar Amsterdam en het waaide en regende flink. In ene merk ik dat mijn zicht wat slechter wordt, ja hoor: de rechterruitenwisser is er mee opgehouden. Beetje vervelend maar ach, ik zou de volgende dag toch naar Hengelo gaan dus zo opgelost. Gelukkig herkende de meneer van de garage me als zijn 'vaste klant', dus dit werd gratis gerepareerd. Fijne garage toch!
Tijdens mijn rondreis door Hengelo, iedereen ff foto's laten zien natuurlijk, kwam ik erachter dat ons autootje niet zo fijn meer schakelde. Dus ik bel Daniel en vraag hem wat er aan de hand is. Even naar hem toe rijden, de laatste bocht moest in z'n drie want de tweede versnelling pakte hij niet meer. Onder de motorkap gekeken, pedaal paar keer intrappen, schakelen, alles leek te werken. Maar.. de auto vertikte het! Sjee, da's balen! Hij deed helemaal niks meer.
En nu zit ik wederom in Amsterdam, dankzij de Lancia van Bram z'n moeder, af te wachten wat de schade zal zijn. Daniel brengt onze auto als het goed is vandaag naar onze 'vaste' garage.
Koffieservies:
Dan nog wat leuker nieuws, ik ben aan het sparen (voor zover dat nog kan met alle rekeningen van onze auto) voor een nieuw koffieservies. Het eerste exemplaar is al binnen:
Nu nog 5 kopjes en 4 schoteltjes en dan is dat compleet, kan ik verder met de rest van het servies. Voor de komende verjaardagen, kerst, sinterklaas en alle andere gelegenheden waar cadeautjes bij betrokken zijn, heb ik mijn verlanglijstje dus al gereed!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten