zondag 14 oktober 2007

Verjaarspartijtje






Vorige week zaterdag was ik jarig en moest ik werken. Afgelopen zaterdag heb ik mijn verjaardag dus voor de tweede keer gevierd. Omdat sommige genodigden ons huis nog niet eerder gezien hadden was dit een soort house-verjaar-warming. Het was ouderwets gezellig en is ook meteen ouderwets gezellig laat geworden. Maar liefst drie boeken gekregen, ik ga me zeker vermaken tijdens onze vakantie!
Ook wederom vrienden gemaakt met de buren, dit keer de overbuurvrouw. Rond half 1 kwam ze met het idee dat wij stil moesten zijn en de deur moesten sluiten. Normaal gesproken houden wij best rekening met buren. Maar niet als iets als een opdracht komt en de persoon in kwestie zelf niet de meest stille persoon in de omgeving is!!! De drank vloeide rond dat tijdstip rijkelijk, wat weer betekende dat mijn gasten niet voor (haar) rede vatbaar waren. Altijd gezellig!




'Lieveheersbeestjesplaag'

Even iets anders dat mij de afgelopen tijd heeft bezig gehouden:
Afgelopen weken heb ik mij verwonderd over de grote aantallen lieveheersbeestjes die ik in ons huis vond. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel van die beestjes gezien. Terwijl ik op het balkon een vliegend lieveheersbeestje volg, zie ik tot mijn verbazing dat ie rechtstreeks onze slaapkamer invliegt. Onvoorstelbaar, wat een toeval. Tot wij gisteren, na het hele huis opgeruimd te hebben, om half 3 in bed stappen... Ik zie tegen het plafond, naast de ramen, een grote vlek. Na 'grondig' onderzoek hebben we de oorzaak van de lieveheersbeestjesplaag gevonden. Meer dan tien beestjes op elkaar geplakt, wij hebben een nestje in onze slaapkamer!!



Uiteraard heb ik vandaag de beestjes 1 voor 1 op een papiertje laten lopen en liefdevol naar buiten gewappert. Heb ik weer bewezen dat ik best wel een dierenliefhebber ben, toch?

Geen opmerkingen: