maandag 17 november 2008

TV-debuut


Misschien al gezien op tv? Het Flevoziekenhuis is bezig met een documentaire om hun slechte imago een beetje op te krikken: 'het Stadsziekenhuis'. Op dit moment staat het Flevoziekenhuis op nummertje bijna onderaan, kortom slecht. Hoewel ik weet dat het ziekenhuis zeker niet slecht is, proberen ze het in de documentaire wel erg rooskleurig te maken. Collega's die ik ken als een stuk chagrijn, komen op tv in ene te voorschijn als het zonnetje in huis. Artsen waar ik over heb horen zeggen dat ze niet al te vriendelijk zijn in de ok, leggen in ene hele procedures uit. En dan heb ik het nog niet eens over mijn collega verpleegkundigen. Zie je ze op tv een patiënt met krukken over de gang begeleiden... Ik heb een half jaar meegelopen op Orthopedie en dat heb ik serieus nog niet eerder mee gemaakt. Dat is namelijk de taak van de fysiotherapeut. Desalniettemin vind ik het wel leuk om 'mijn' ziekenhuis op tv te zien en mensen te herkennen.

Ik was al een paar maand op de hoogte van de komst van de televisieploeg en afgelopen vrijdag kwamen ze dus op mijn afdeling filmen. Gelukkig bestaat onze afdeling uit twee gangen en zat ik (uiteraard) op de andere gang. Ik heb mijn uiterste best gedaan om ze te ontwijken en voor zover ik weet is dat gelukt. Je weet het natuurlijk nooit, want als ik aan het werk ben krijg ik mijn omgeving niet altijd mee. Gelukkig wilden ze een patiënt van mijn collega interviewen, want als ze mij voor tv laten praten ga ik geheid in het Twents praten!!

Voor diegene die het nog niet heeft gezien: Zie mijn link rechts of www.hetstadsziekenhuis.nl


Veel kijkplezier gewenst!

Geen opmerkingen: