zaterdag 15 november 2008

FitforFree

Eindelijk is het dan zover.. Na mijn laatste nachtdienst kwam ik erachter dat het toch niet zo best gesteld is met mijn conditie. Laat het me nader toelichten.
In de nachtdienst werken we altijd met z'n tweeën en tijdens mijn nachtdienst werd een patiënt onwel. Het eerste dat je op zo'n moment moet doen zijn de controles: bloeddruk, pols en saturatie (zuurstofgehalte in het bloed). De pols van mevrouw was schrikbarend laag, 37 en haar saturatie haast niet te meten. Okee, ademhalingsoefeningen met mevrouw doen en arts bellen. De arts kwam erbij en gaf de opdracht om bij mevrouw een infuus te prikken. Helaas mogen wij in dit ziekenhuis deze handeling niet zelf doen (hoewel we het op school wel moeten leren) en aangezien mevrouw 'moeilijk' te prikken was, werd er een IC-verpleegkundige bij gehaald. Voorgesteld werd om mevrouw drie flesjes Natriumbicarbonaat te geven. Uiteraard niet aanwezig op onze afdeling, dus ging ik als een gek alle afdelingen langs. Uiteindelijk hadden ze op de IC wat ik nodig had, maar terwijl ik in afwachting was van mijn flesjes ging het reanimatiesein. Dus, ik als een speer terug naar mijn afdeling, alwaar mijn collega begonnen was aan de reanimatie. Adrenaline giert door me heen en ik moet de crashkar halen van een andere afdeling. Rennen als een gek en eenmaal terug was ik bijna zover dat ik zelf aan de beademing kon. En dan heb ik zelf nog niet eens hoeven reanimeren, mevrouw haar hart ging het weer op eigen kracht doen.

Logische conclusie: ik moet echt aan mijn conditie gaan werken. Bram en ik gingen voorheen nog wel eens naar Special Sports te Amstelveen. Maar omdat dit een best dure sportschool is, hebben we deze na ongeveer een jaar weer opgezegd. Als men mij vroeg of ik aan een sport deed, gaf ik altijd als antwoord: ik werk en dan krijg ik al genoeg beweging. Op zich klopt dit ook wel, ik ben 8 uur in de weer. Maar als het er op aan komt heb ik de conditie van een bejaarde.

Een week geleden kwam een vriendin van me, alsof ze helderziend is, met het geweldige idee om ons, met nog een andere vriendin, op te geven bij FitforFree in Amsterdam. Ik heb alle voors en tegens naast elkaar gelegd en ja, er zijn toch wel veel voordelen. Ten eerste betaal ik nu een vierde van wat ik eerder betaalde, ik ga met twee anderen dus heb minder snel de neiging om een keer over te slaan en als je van deze sportschool lid bent kan je ook terecht bij de filialen in andere steden als bijv. Almere en Hengelo. Dus als ik me af wil reageren na het werk kan dat en als ik me verveel (onwaarschijnlijk) in Hengelo heb ik ook wat te doen.

Afgelopen woensdag hebben we onze eerste dag in de sportschool door gebracht en ik moet zeggen dat het inderdaad best goed is en veel leuker als je met meer vrienden bent. We mogen ook deelnemen aan groepslessen en aanstaande woensdag gaan we er meteen 1 uitproberen: Yoga/ Pilates. Zal mij benieuwen...

Geen opmerkingen: