zondag 19 oktober 2008

Parijs

Het Wereld Natuur Fonds op Trocadero

Bram met de Eiffeltoren boven zich

Maarten, Micheline en Bram


En ik was er ook :)


Eindelijk, sinds lange tijd, een weekendje vrij en we besloten met Maarten en Micheline een weekend naar Parijs te gaan. We vertrokken vrijdagmiddag (om de spits voor te zijn) en belandden direct in een file ter hoogte van Oosterhout door, ja ja, kijkers. Verschrikkelijk toch! 21 kilometer file door een ongeluk aan de andere kant!

Ons hotel zat bij Austerlitz, dichtbij de Seine, dus we hebben veel gelopen. Meteen vrijdagavond uit eten aan de Rue Mouffetard en daarna nog wat drinken en lopend naar het hotel. Druk aan het kletsen kwamen we erachter dat het wel een erg lange wandeling werd en dat we een beetje verdwaald waren. Al met al anderhalf uur gelopen op hoge hakken met als gevolg twee flinke blaren op de hielen, maar het kon de pret niet bederven!

Bram en Miriam in een romantische bui bij een fonteintje (bij Rue Mouffetard)

Zaterdag waren we van plan om de Eiffeltoren te beklimmen, hier zagen we snel van af na het zien van de wachtrijen. Jammer dan, volgende keer beter! We hadden prachtig weer, dus lekker ff in het park gelegen en van ons uitzicht genoten. ' Middags gingen we naar Centre Pompidou en daar zijn we een paar uur blijven hangen op het terras. 's Avonds weer lekker op stap in de Bastille, beetje duur dat wel, 6 euro voor een cappuccino, maar het was leuk.

Maarten en Micheline op het terras bij Centre Pompidou

Miriam op terras, beetje moe

Duiveveer in de wijn van Bram..


Na het eten weer wandelen langs de Seine

En vandaag, zondag, hebben we het lekker rustig aan gedaan. Wederom genoten van het weer, ontbijten in de zon op Rue de Rivoli en rond 3 uur richting NL.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En??????????????Wanneer????????Gr. Hans

Miriam zei

Wanneer jullie meegaan?? Moeten we maar eens een mooie datum prikken in de lente ofzo?

Anoniem zei

ok, dacht overigens, dat ik die panda,s op het museumplein heb gezien. Gr. Hans.

Miriam zei

Oh ja? Dat zou maar zo kunnen! Maar dit was toch echt in Parijs!