dinsdag 26 mei 2009

Het afzien

Na lang wikken en wegen (voornamelijk dat laatste) ben ik toch overstag gegaan. Ik ben sinds gisteren begonnen met Sonja Bakker... Heel enthousiast het boekje gelezen en direct alle benodigdheden in huis gehaald. Nu ben ik met de tweede dag bezig en het valt me een beetje zwaar. Ik heb de hele dag honger en drink me helemaal gek aan water. Maar, deze keer zal ik doorzetten!! Het hongergevoel zal wel een keer verdwijnen en over een tijdje weet mijn lichaam niet beter. Ik zal hier af en toe een update zetten over het verloop.

Werk:
Verder nog goed nieuws, gisteren had ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek in de VU en daarna een medische keuring en wat blijkt nu: ik ben zowaar goed gekeurd!!! Ik heb nog nooit eerder in het ziekenhuis zo'n uitgebreide keuring gehad, ze wilden werkelijk alles weten. Mijn bloeddruk werd gemeten, mijn urine gecontroleerd op aanwezigheid van eiwitten en suikers (die er gelukkig niet waren), mijn ogen werden getest enz. 1 juli kan ik beginnen en krijg ik gelijk twee cursusdagen waarbij ik word rondgeleid en op de hoogte wordt gesteld van de gang van zaken. Tot nu toe bevalt het me allemaal prima en ik heb er echt zin in!

Huis:
We (voornamelijk Bram) zijn weer actief bezig geweest met ons huis. De douche is nu helemaal af, compleet met rainshower. Echt heerlijk douchen zo! Het enige dat nog gedaan moet worden is het plaatsen van spotjes in het plafond. Dat zat even tegen. Bram had een mooi gaatje in het plafond geboord om er vervolgens achter te komen dat er een dikke, houten plank en een stuk gipsplaat boven zit. Dat gaat dus niet werken en dat wordt de enige klus die we gaan uitbesteden.
Verder hebben we de slaapkamer omgegooid. Twee zware kledingkasten zijn naar een andere wand verplaatst, zodat we meer ruimte in de slaapkamer hebben en er ook nog eventueel een tv'tje aan de muur geplaatst kan worden.

Geen opmerkingen: