woensdag 6 mei 2009

Hantwerpen

Bram en ik hebben samen een weekje vakantie en vertrokken afgelopen maandag voor een paar daagjes naar Antwerpen. Geweldige stad om te shoppen, eten, drinken, cultuur op te snuiven: genoeg te doen dus!


Het bekende Rubenshuis, hier heeft hij de laatste 30 jaar van zijn leven door gebracht en zie je zijn schilderijen en hoe ze gewoond hebben in die tijd. Erg interessant en ik moet zeggen: mooi huisje en schitterende tuin. Ruilen??



Standbeeld op Groenplaats, Brabo. Deze meneer heeft volgens de verhalen een einde gemaakt aan barbaarse rituelen. Een ieder die over de Schelde voer, moest tol betalen. Deden ze dit niet, dan werd hun hand afgehakt door Druon Antigoon. Silvius Brabo, een Romeinse soldaat, stoptte dit en haktte bij Druon de hand af en wierp deze in de Schelde. Jaja, zo leer je ook nog eens wat!



Stadhuis van Antwerpen, best mooi vergeleken met die van..nou zeg eens wat, Hengelo??




Kathedraal, blijft indrukwekkend om te zien.







Eten:

Normaal gesproken krijgen Bram en ik het in een voor ons vreemde stad het altijd voor elkaar om de verschrikkelijkste restaurantjes te vereren met ons bezoek. Maar deze keer hebben we goed ons best gedaan en zowaar twee toprestaurants te vinden.



't Hofke, moeilijk te vinden maar de moeite waard. Het was net alsof we honderd jaar terug gingen en bij iemand in de woonkamer zaten te eten. Klein, maar gezellig en zeer goed eten.



De Groote Witte Arend, eten met klassieke muziek op de achtergrond! Wederom heerlijk gegeten en de omgeving bewonderd. Bij dit restaurant hoort een geschiedenis: www.degrootewittearend.be

Zoo:

De Antwerpse dierentuin (Zoo) is 1 van de oudste ter wereld. Dat is ook te zien aan de verblijven van de dieren, deze zijn in dezelfde stijl als de Antwerpse huizen gebouwd. We hebben ons vandaag prima vermaakt met de dieren en een paar leuke plaatjes geschoten.














2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie rapportage. Vlak anders Hengelo niet uit. Spuug nooit in de trog, waaruit je gevoed bent. Gr. aan Bram. Hans.

Miriam zei

Hahahaha! Nou zeg zelf: het ziet er toch wel iets mooier uit???