donderdag 9 juli 2009

VUmc

VUmc

De eerste week in het VUmc zit er op. Wat een enorme verandering zeg! De afdeling waar ik nu werk, heelkunde oncologie, is hetzelfde als waar ik mijn laatste jaar in het Flevo heb gewerkt, maar toch totaal anders! Veel complexere zorg, ziektebeelden waar ik nog niet eerder mee heb gewerkt en andere operatietechnieken. En dat is nog niet alles, op mijn nieuwe afdeling gaat alles via de computer. Niet meer de hele dag schrijven en zoeken naar de mappen van je patiƫnten. Het is best een ingewikkeld proces, maar met veel oefenen moet het gaan lukken. Ik begin met dagdiensten, maar over twee weken heb ik ook late diensten en nachtdiensten. Op dit moment werk ik nog 36 uur, maar dat vind ik eigenlijk wel veel. Af en toe 6 diensten achter elkaar is me iets te veel van het goeie. Eerst maar eens goed inwerken en dan kijken we wel verder.

Vakantie

Deze zomer geen vakantie voor mij, helaas.. Maar ik heb een erg goed vooruitzicht! Half december vertrekken we namelijk naar Zuid-Afrika, voor maar liefst vier en een halve week!! Afgelopen oud en nieuw kregen we te horen dat Maarten en Micheline gaan trouwen en dat ze de bruiloft graag in Zuid-Afrika willen doen. Aangezien wij toch al van plan waren om daar een keer op vakantie te gaan, vonden wij het niet moeilijk om positief te reageren op hun vraag of we ook kwamen.

Sonja

Ik ben nu bezig met week 7 van Sonja en het blijft prima gaan. Er gaat natuurlijk niet meer zoveel af als in het begin, maar toch heb ik er nu in totaal 7,5 kilo af gekregen! Ik zit nu zo'n beetje tussen twee maten in, dus ik zal nog even vol moeten houden.

Geen opmerkingen: