woensdag 6 januari 2010

St. Lucia


Nijlpaarden in de rivier van St Lucia (deze lopen dus ook door het dorp)


De Indische Oceaan, deze is wel lekker warm!


Bij de rivier

Gelukkig is de zon weer terug!! We zijn de 5e aangekomen in St.Lucia, de 'stad' van de krokodillen en de nijlpaarden. Ons verblijf is een guesthouse in Nederlandse handen, een geweldige plek. Alles is door de eigenaar en een architect bedacht en uitgevoerd en werkelijk alles zit er op en er aan. Als je onze kamer uitloopt heb je uitzichht over het zwembad met daarachter een enorme tuin. De tuin is afgeschermd met schrikdraad en paaltjes tegen nijlpaarden. Ik dacht eerst dat het een geintje was, maar blijkbaar komen ze hier echt!
Vandaag hebben we een boottochtje gemaakt over de rivier, veel nijlpaarden en krokodillen gezien. En morgenochtend moeten we om 4 uur al klaar staan voor onze safaritocht met gids. Ik hoop heel erg dat we de Big 5 te zien krijgen!!! Vrijdag vertrekken we richting Nelsspruit voor de watervallenroute, misschien vinden we daar ook nog wel internet om nog een laatste verhaaltje te schrijven.


Foto's van het HluwHluwepark:



Neushoorn


Zoekplaatje: leeuwin


Giraffe


Buffel


Braai in the wild


Olifant


Olifantje van erg dichtbij

Geen opmerkingen: