donderdag 24 december 2009

Kaapstad, Stellenbos en Wilderness

En na een lange reis zijn we dan eindelijk in Zuid-Afrika!! De eerste twee dagen verbleven we in een luxe hotel in Kaapstad. Ons uitzicht was de Atlantische Oceaan en dat was ook meteen ons achtergrondgeluidje.






De eerste avond zijn we op stap geweest met Tonko en Maarten in Longstreet. In deze straat bevinden zich veel kroegen en backpackers. Erg gezellig en ook leuk om een keer bij een battle (rap) aanwezig te zijn geweest.
De volgende dag zijn we even bij V&V waterfront geweest. Dit is erg toeristisch en heeft enorme winkelcentra.

Ook zijn we naar Capepoint geweest, het zuidelijkste (op 1 na) puntje van Zuid-Afrika. Hier komen de Atlantische oceaan en de Indische oceaan bij elkaar. De heenweg mochten we met de kabelbaan, terug moesten we maar gaan lopen (tussen de bordjes met: carefull: baboons and snakes) Wel een mooie route gehad en alleen een muisje onderweg gezien!







Op de terugweg nog even bij de pinguins op bezoek geweest en wat struisvogels gespot.







En toen begon het trouwfeest van Maarten en Micheline, drie dagen helemaal vol gepland met allemaal leuke dingen. De eerste dag zijn we naar de Tafelberg geweest, gelukkig geen tafelkleed (wolken) er op en dus een prachtig utizicht over de stad. 's Middags gingen we naar Robbeneiland, heel interessant. We kregen een rondleiding van een ex-gevangene en we hebben de kamer van Nelson Mandela gezien. De tweede dag stond in het teken van de bruiloft. Op een prachtige locatie: Delheim, werd de ceremonie in het Zuid-Afrikaans gehouden. Heel erg leuk om mee te maken! Nog een paar wijnproeverijen en daarna een braai (BBQ) met tot slot een feest met DJ om het af te sluiten. De derde dag was iets rustiger, picknick in het park en met afsluiter cocktails en sushi. Alle drie de dagen was het prachtig weer en iedereen kon het gelukkig goed met elkaar vinden.







Gisteren zijn we nog even Stellenbos ingeweest en daarna de lange reis gemaakt naar Wildernes, alwaar we ons nu bevinden. Deze locatie is ook echt prachtig!!
Voor morgen en overmorgen iedereen alvast een prettige kerst gewenst en tot de volgende keer!!!
(de rest van de foto's komen later, mijn laptop accepteert mijn kaartje niet meer op de 1 of andere manier)

Geen opmerkingen: