dinsdag 29 december 2009

Plettenberg, Jeffrey's Bay

Na drie dagen tussen de struisvogels (Oudtshoorn) gezeten te hebben vonden we het wel weer tijd worden voor zon, zee en strand. Eerst naar Plettenberg, waar we 1 dag verbleven. Geweldig mooi strand, fenomenaal gegeten ergens boven op een klif (lekkere tonijnfilet) en daarna de avond afgesloten in een bar met een cola Malibu voor maar 1 euro 80.... De volgende dag (vandaag) hebben we monkeyland bezocht, mooie wandeling tussen de capucijnaapjes, maki's en andere aapjes gemaakt.
Daarna doorgereden naar het walhalla voor surfers: Jeffrey's Bay. Alleen maar surfwinkels als Billabong en Rip curl en overal surfers. De golven schijnen 's ochtends en 's avonds het hoogst te zijn dus dat moeten we nog zien.
We hebben nog niet in de zee gezwommen (ik vind het water eigenlijk nog wat te koud, ben de zee van Thailand gewend en die was heerlijk warm), maar misschien dat we morgen een poging wagen. Niet te ver de zee in, i.v.m. de White Shark die hier ook rond dobbert...

Bram en Tonko hebben in Jeffrey's Bay nog een lesje golfsurven gehad, zie foto's:







Verder is het verbazingwekkend dat wij (Bram en ik) nog helemaal niet zo veel wilde dieren gezien hebben. Overal word je gewaarschuwd voor Baboons.. geen 1 he.. Maar goed, we hebben straks nog een ritje binnenland te goed (richting Johannesburg), wie weet wat we daar nog tegen zullen komen.

Geen opmerkingen: