Gisteren heb ik mijn eindgesprek op Neuro gehad. Ik was toch weer een beetje zenuwachtig, hoewel ik geen negatieve berichten gehoord heb de laatste tijd, maar ik ben met vlag en wimpel geslaagd!!! Het was, voor de verandering, een gezellig gesprek. Nu moet ik nog 4 late diensten, 1 dagdienst en op die laatste dag ook nog eens een personeelsfeestje en dan heb ik eindelijk vakantie!
Een half jaar geleden zag ik nog best op tegen deze periode, gezien mijn eerdere ervaring op afdeling Neurologie/ Geriatrie in het Deventer Ziekenhuis. Ik was toen eerste-jaars stagiaire en dan word je natuurlijk voor alle rotklusjes gebruikt :), ook was het team daar niet erg gezellig. 'Als je vragen hebt, moet je ze maar stellen hoor' en als ik dan een vraag had, kreeg ik als antwoord: 'Wat denk je zelf??' Niet erg bevorderlijk voor een fijne leeromgeving.. Ik heb tien weken verschrikkelijk mijn best gedaan, maar het mocht niet baten.. ik kreeg een onvoldoende, wat als gevolg had dat ik in Almere nog eens een jaartje over mocht doen (maar ach, wat maakt dat ene jaartje dan nog uit he)
Dus vandaar mijn eerste reactie: een half jaar Neuro?? Dat wordt afzien!
Al met al is het me reuze meegevallen. Het is een leuk team en als derde-jaars reiken je verantwoordelijkheden gelukkig wel iets verder dan het opruimen van waszakken, aanvullen van de linnenkar en 'strontruimen'.
Nog even en dan ga ik mijn laatste jaar in. Best vreemd, als je bedenkt dat ik nu al 9 jaar (!!!!) bezig ben om een diploma te halen, om over een jaar dan eindelijk toch dat felbegeerde papiertje op zak te hebben. Ook wordt er nu vaak aan me gevraagd of ik al weet wat ik verder wil gaan doen. Om eerlijk te zijn: ik heb werkelijk nog geen idee!! Het ligt er helemaal aan waar we over 1 a 2 jaar wonen. Stel dat we over twee jaar weg gaan uit Amsterdam, ga ik natuurlijk niet in Amsterdam solliciteren. Dat ene jaartje kan ik dan ook nog wel in het Flevo werken. En wat betreft specialiseren.. de spoedeisende hulp trekt me nog steeds enorm. Ik denk dat ik volgend jaar maar eens ga vragen of ik een dagje mee mag lopen daar. Via de ondernemingsraad ken ik al iemand die op de SEH werkt en die had het al aangeboden. Ik ga me nu eerst maar eens concentreren op het vinden van een probleem voor mijn scriptie, ik wil namelijk het liefst iets waar ze ook nog wat aan hebben. Niet dat het ergens onder in een la verdwijnt zeg maar. Voor tips en ideeen (en eventuele kant en klare scripties, het liefst op chirurgie gericht ;)) mag u altijd bellen of mailen!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten