maandag 15 juni 2009

Bakker-update

Ik ben al weer drie weken aan het Sonja Bakkeren, ja wie had dat gedacht, dat ik het zo lang zou vol houden?? Het gaat me erg gemakkelijk af moet ik zeggen. Ik vind het wel handig, om voor drie dagen alles in huis te halen en niet meer na te hoeven denken over het grote vraagteken: wat eten we vandaag? Bijkomend voordeel: de kilo's vliegen er vanaf! Gisteren heb ik me gewogen en ik ben alweer twee kilo kwijt!!! In totaal dus 7 en nu heb ik in het boekje gelezen dat het vrij normaal is dat je twee kilo aan komt als je net tien kilo bent afgevallen. Dat was dus niet mijn bedoeling, dus heb ik mijn streefgewicht bijgesteld. Ik wil er nu nog 5 kilo af en dan ben ik klaar voor de zomer!!
Ik ben er drie weken geleden mee begonnen met het idee: ik zie wel hoe ver ik kom. Als ik moet werken zal ik het vast niet vol kunnen houden. Maar niets is minder waar. Ik heb er net drie nachtdiensten op zitten en het nadeel van nachtdiensten is de aandrang tot snaaien, vooral als het rustig is. Nou, ik (de grootste snoepliefhebber van de wereld) heb er totaal geen moeite mee gehad. Ik geniet juist meer van de dingen die ik wel mag eten.

Dan nog even een school-update:

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover!! Volgende week dinsdag krijg ik mijn diploma! Wat ook dichterbij komt is het einde van een leuke en leerzame periode in het Flevoziekenhuis, dat vind ik wat minder leuk. Ik weet dat ik veel beter af ben in het VUmc (betere doorgroeimogelijkheden, dichter bij huis, eindelijk wat geld over aan het eind van de maand), maar toch zal het afscheid me wel zwaar vallen. Ik zal het wel zien...nog twee weekjes.

Geen opmerkingen: