donderdag 8 november 2007

Bangkok







Hier dan ons eerste bericht vanuit Thailand! Dinsdag om half 12 zijn we geland en met een taxi naar ons hotel gebracht. Meteen al een indruk van Bangkok gekregen: erg warm, druk en ontzettend aardige mensen. Dinsdag hebben we direct al een ritje met de Tuk-Tuk gemaakt (hoewel het ons afgeraden is door iedereen!!), gaat een beetje hard. Gegeten bij een Seafood restaurant, waarbij ik me erg ongemakkelijk voelde met vier paar ogen op me gericht.. Het lijkt wel of ze hier voor elke taak 1 persoon hebben. Woensdag hebben we de rivertaxi gebruikt, erg apart en ook dit gaat vrij hard. We zijn naar een enorm shopping mall geweest en hebben weer veel leuke dingen gezien (kraampjes op straat, schoolkinderen in uniform)
Gisteravond kwamen we onderweg de Skytower tegen, deze is 997 feet hoog en heeft op de 84ste etage een cafe met een mooi uitzicht over Bangkok. De avond hebben we afgesloten in een chicque buurt met een goed restaurant.

Vandaag willen we naar de Tiger Temple, even kijken of we hiervoor een taxichauffeur kunnen charteren, de gewone taxi begint hier namelijk bij 35 Bath (50= 1 euro) en na 5 kilometer 50 Bath. Aan de prijs zal het dus niet liggen.
Dit was het voor vandaag, zodra we weer een internetcafe tegen komen laten we wat van ons horen. Groetjes Bram & Miriam

Ps: Maarten, internet lag er gisteravond uit, vandaar dat we niet op de msn konden!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo, Bram en Miriam: hebben Chiang Mai en Krabi via google bekeken; jullie leggen op deze manier wel grote afstanden af. Via Google-earth kun je niet goed bepalen, wat jullie gaan zien, maar dat vernemen we nog wel. Gr. Riet en Hans.

Miriam zei

Hallo!!! Het is inderdaad een enorme afstand, maar per vliegtuig goed te doen hoor! Iets meer dan een uur. En maandag vertrekken we met de nachttrein naar Bangkok en 's middags per vliegtuig weer naar Krabi en dat is ook ongeveer een uur vliegen. We vliegen met de 'duurste' maatschappij, Thai Airways. Is uitstekend bevallen, zelfde type vliegtuig als die van LTU (airbus 320 geloof ik) Nou, tot snel!!! xx Bram & Mir