vrijdag 16 november 2007

Ko Phi Phi



Gisteren zijn we via een longtail-boat op een expressboot gezet, vol in de zon, op weg naar 1 van de mooiste eilanden ter wereld: Ko Phi Phi. Het was een mooie tocht waarbij we vele eilandjes voorbij zagen komen. Ons resort ligt aan het strand waar in 2004 de Tsunami zo'n beetje alles verwoesd heeft, een nieuw resort dus: niks meer te zien van de ravage. Ons uitzicht vanuit het resort is werkelijk schitterend, als we wakker worden kijken we uit op het strand met daarachter de bergen en dat voor 4 tientjes per nacht!!
Aangezien we in een aardig touristisch gedeelte zitten, besloot Bram een eigen route uit te stippelen, op zoek naar verlaten stranden. Eerst 1000 treden omhoog, dan nog een wandeling van zo'n 5 km (ook steil omhoog) om vervolgens uit te komen bij het View-point. Prachtig uitzicht over het eiland. Maar dat was nog niet voldoende, uiteraard.. Via de andere kant zouden we bij een mooi strand komen, dus dat moesten we ook maar 'even' doen. Dat werd uiteindelijk een tweede jungle-tocht, op onze slippertjes en belaagd door gigantische muggen. Na eenmaal goed lek gestoken te zijn, kwamen we aan op een fantastisch strand zonder toeristen. Terug weg maar weer een longtail-boat geregeld, moet wel leuk blijven he?
Terug bij het resort heb ik mezelf getrakteerd op een Thaise massage, een uur lang relaxen. Nu zijn we net klaar met eten voor 2 euro de neus (we blijven ons erom verbazen!) en gaan we lekker slapen. Tot de volgende keer, waarschijnlijk ook vanuit Phi Phi!! (dan met foto's, hier lukt het namelijk niet)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk, leuk, maar waar blijven toch al die foto,s? Gr. Hans.

Anoniem zei

nou nou nou op vakantie en mij mee laten zwijmelen terwijl ik gewoon naar school moet.
veel plezier ik zie je waneer je weer terug bent (geniet ook een beetje voor mij!!!)
Groetjes nancy

Anoniem zei

Mooie foto, als ik mijn ogen een klein beetje dicht knijp dan heeft het wel wat van mijn tuin weg.
Groetjes Efraim

Miriam zei

Al die foto's? Duurt veel te lang om ze er op te krijgen, we zitten op een eilandje ergens midden op zee waar de internetverbinding niet zoals in Hengelo is hoor!! Groet'n

reality support zei

ik ben jaloers na het zien van de film the beach van leonardo di caprio......een droomeiland, zo mooi, daar zou ik me huwelijksreis naar toe willen!